ေလွအိမ္ေပၚက ဆလုံမိသားစုတစ္စုကုိ ေတြ႕ရစဥ္/ဓာတ္ပုံ−စုိးေအာင္
သက္ေတာ္ရွည္နည္းျပ ဖာဂူဆန္ ထြက္ခြာသြားၿပီးေနာက္ပိုင္း ရလဒ္ဆက္တိုက္ဆုိးရြားေနခဲ့သည့္ မန္ခ်က္စတာယူႏိုက္တက္ေဘာလံုးအသင္း၏ အေျခအေနကို အားမလိုအားမရျဖစ္သူမ်ားထဲတြင္ ကမၻာတစ္၀န္းမွ ယူႏိုက္တက္ပရိသတ္ သန္း ၇၀ ေက်ာ္ႏွင့္အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ဘက္ဖ်ားမွ ဆလံုတိုင္းရင္းသားအခ်ိဳ႕လည္း ပါ၀င္ခဲ့သည္။
‘‘ဒီရြာမွာရွိတဲ့ ဆလံုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မန္ယူပရိသတ္ေတြ’’
ဆလံု(ေမာ္ကင္း) ႏွစ္ရာခန္႔ေနထိုင္သည့္ ပေရာ၀ါးေက်းရြာမွ အသက္(၃၅)ႏွစ္အရြယ္ ရြာသားတစ္ဦးကဆုိသည္။
တစ္ခ်ိန္က လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ သီးျခားခဲြထြက္ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ပင္လယ္ျပင္တြင္ လွည့္ပတ္သြားလာေနထိုင္ခဲ့ၾကသည့္ ဆလံုတုိင္းရင္းသားမ်ား၏ လူေနမႈဘ၀သည္ ၿပီးခဲ့သည့္ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္း အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့သည္။ ထိုအေျပာင္းအလဲမ်ားက ကိုယ္ပိုင္ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုသာ ႏွစ္ရာေထာင္ခ်ီ က်င့္သံုးခဲ့သည့္ သူတို႔၏ သီးသန္႔လူမႈအဖဲြ႕အစည္းအေပၚ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး ဒြန္တဲြသက္ေရာက္လ်က္ရွိသည္။
တစ္ေန႔တာ၏ အခ်ိန္အမ်ားစုကို ပင္လယ္ျပင္တြင္ လွည့္ပတ္သြားလာျခင္းျဖင့္ ကုန္ဆံုးေလ့ရွိသျဖင့္ ဆလံုတို႔ကို အေနာက္တိုင္းသားမ်ားက Sea Gypsy (သို႔မဟုတ္) Men of the Sea ဟု တင္စားၾကသည္။ ျမန္မာအစိုးရ၏ တရား၀င္သတ္မွတ္ခ်က္အရ ဆလံုတုိ႔ကို အျခားလူမ်ိဳးစုရွစ္မ်ိဳးႏွင့္အတူ ဗမာလူမ်ိဳးထဲတြင္ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ထားခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာ့ေတာင္ဘက္ဖ်ားမွ ပင္လယ္ေပ်ာ္မ်ားက သူတို႔အား ဆလံုဟုေခၚျခင္းထက္ ေမာ္ကင္းဟုေခၚသည္ကို ပိုမိုႏွစ္သက္ၾကသည္။ ေဒသအလိုက္ ၎တို႔အား မိုကန္၊ ေမာ္ကယ္၊ မိုကင္စသည္ျဖင့္လည္း ေခၚၾကသည္။
ဆလံု(ေခၚ) ေမာ္ကင္းတုိ႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ဘက္စြန္း တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးရွိ ၿမိတ္ခ႐ိုင္ႏွင့္ ေကာ့ေသာင္းခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ကြၽန္းမ်ားတြင္ တစ္ကြၽန္းမွ အျခားတစ္ကြၽန္းဆီသို႔ ေလွငယ္မ်ားျဖင့္ အစဥ္အဆက္ သြားလာေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး ၿမိတ္ၿမိဳ႕မွ ေျခာက္နာရီခန္႔ၾကာ စက္ေလွျဖင့္သြားရသည့္ ဒံုးပုလဲေအာ္ (ဒံုးကြၽန္း)သည္လည္း ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တုိ႔ေနထိုင္ရာ ကြၽန္းစုမ်ားအနက္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယခင္က သီးျခားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုတိုင္း ေရွာင္ထြက္သြားေလ့ရွိသည့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားသည္ ဒံုးပုလဲေအာ္တြင္ေတာ့ ကရင္၊ ဗမာ စသည့္ သီးျခားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားႏွင့္ အတူေနထိုင္ၾကၿပီး ေခတ္မီအသံုးအေဆာင္မ်ားႏွင့္လည္း လက္လွမ္းမီေနၾကၿပီျဖစ္သည္။
အသက္(၆၃)ႏွစ္အရြယ္ရွိၿပီျဖစ္သည့္ ေနာ္ဖိုးေလသည္ ဒံုးပုလဲေအာ္တြင္ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ဆလံု(ေမာ္ကင္း)တုိ႔ လူေနမႈဘ၀ ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ အစဥ္တစိုက္ ေဆာင္ရြက္ေနသူျဖစ္သည္။
ကရင္ႏွင့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း) မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားခဲ့သည့္ ဆရာမေနာ္ဖိုးေလ၏ အဆိုအရ ဆလံု(ေမာ္ကင္း)တို႔၏ လူေနမႈပံုစံသည္ ပိုမိုေခတ္မီလာခဲ့ၿပီး ေခတ္ပညာမ်ားလည္း သင္ၾကားလာခဲ့ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။
‘‘ေမာ္ကင္းေတြက လြတ္လပ္တာႀကိဳက္တယ္။ သူတို႔ကို စည္းကမ္းအရမ္းတင္းက်ပ္လိုက္ရင္ ေက်ာင္းမတက္ေတာ့ဘူး။ ေတာ္ေတာ္စည္း႐ံုးယူရတယ္’’ဟု ဆရာမေနာ္ဖိုးေလကေျပာသည္။
ဆလံု(ေမာ္ကင္း)တုိ႔အား ေခတ္ပညာသင္ယူရန္ႏွင့္ ေခတ္သစ္လူမႈအဖဲြ႕အစည္းႏွင့္ ရင္းႏွီးမႈရွိေစရန္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သမိုင္းဌာနမွ ဆရာမႀကီးေနာ္ေစးေဘက ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ကာလမ်ားကတည္းက စတင္ၿပီး ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ယခုေတာ့ ပညာတတ္ဘဲြ႕ရ ဆလံု(ေမာ္ကင္း)မ်ားပင္ ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပင္လယ္တြင္သာေပ်ာ္သည့္ သူတို႔၏ဓေလ့ကေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈမရွိဟုဆိုသည္။
‘‘ပညာဘယ္ေလာက္ပဲတတ္တတ္ မေျပာင္းလဲဘူး။ ဘဲြ႕ရလည္း ပင္လယ္ပဲ ျပန္ဆင္းတယ္။ သံေယာဇဥ္က ပင္လယ္မွာပဲတြယ္တယ္’’ဟု ဆရာမေနာ္ဖိုးေလကေျပာသည္။
ဆလံု(ေမာ္ကင္း)မ်ားသည္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ကင္းကြာၿပီး သီးသန္႔ေနသည္ဟုဆုိေသာ္လည္း ပံုျပင္မ်ား၊ ယံုတမ္းစကားမ်ားထဲကလို အ႐ိုင္းအစိုင္းမ်ားေတာ့မဟုတ္။
စာျဖင့္ေရးသားျပ႒ာန္းထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း ဆလံု (ေမာ္ကင္း) လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ လိုက္နာၾကသည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားက စနစ္တက်ရွိလွသည္။
ေဒသခံမ်ား၏အဆုိအရ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားသည္ သူတစ္ပါးပစၥည္း ခိုးယူျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။

ဆလံုေက်းရြာတစ္ရြာကုိ ေတြ႕ရစဥ္/ဓာတ္ပုံ−ထြန္းခုိင္
ဆလံု(ေမာ္ကင္း)မ်ား အဓိကေနထိုင္ရာ ၿမိိတ္၊ ေကာ့ေသာင္း ေဒသတစ္၀ိုက္မွ ဆလံု (ေမာ္ကင္း) မဟုတ္သည့္ ေဒသခံ အျခားလူမ်ိဳးမ်ား ၁၂ ဦးခန္႔အား ေမးျမန္းၾကည့္ရာတြင္ သူမ်ားပစၥည္းခုိး၀ွက္သည့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)ဟူ၍ တစ္ခါမွ် မၾကားဖူးဟုဆုိသည္။
ဆလံု (ေမာ္ကင္း) အိမ္မ်ားတြင္ ေသာ့မရွိ။ တံခါးခ်က္မရွိ။ လူမရွိေသာအိမ္မ်ားတြင္ အိမ္ေပၚတက္သည့္ ေလွကားကို အိမ္ႏွင့္ခြာထားလိုက္ျခင္းျဖင့္ အိမ္ရွင္မရွိေၾကာင္း သေကၤတျပၾကသည္။
ဘယ္အရာမွ်မခုိးယူဟု ေျပာၾကေသာ္လည္း သူတို႔ ခိုးယူတတ္သည့္ အရာတစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ ထိုသည္က မိဘသေဘာမတူသည့္ခ်စ္သူကို ခိုးယူျခင္းျဖစ္သည္။
ေငြကိုသာ အဆင္တန္ဆာအျဖစ္ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ၀တ္ဆင္ၾကသည့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တို႔၏ လက္ထပ္မဂၤလာပဲြတြင္ သတုိ႔သားေလာင္းက သတို႔သမီး၏ မိဘမ်ားဆီသြားေရာက္ၿပီး ေငြအဆင္တန္ဆာမ်ားျဖင့္ တင္ေတာင္းေလ့ရွိသည္။ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး လက္ထပ္ပဲြအတြက္ သတို႔သမီးမိဘမ်ား ျငင္းပယ္ခဲ့ပါက ခုိးရာလိုက္ေျပးၾကေတာ့သည္။
မိဘမ်ားသေဘာမတူသည့္ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး ထြက္ေျပးၾကသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ရာႏွင့္ခ်ီၿပီး ရွိေနသည့္ ကြၽန္းမ်ား၊ မိုင္ေပါင္းေထာင္ ခ်ီက်ယ္ေျပာလွသည့္ ပင္လယ္ျပင္မ်ားဘက္သို႔ေတာ့မဟုတ္။ သတို႔သမီးမိဘမ်ားေနထိုင္ရာ ေလွငယ္အနီးတြင္ ဆုိက္ကပ္ထားသည့္ သတို႔သား၏ေလွေပၚသို႔သာျဖစ္သည္။
ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူအမ်ားစိတ္၀င္စားသည့္ ဓေလ့တစ္ခုလည္း ရွိခဲ့သည္။ ေမြးကင္းစသားသမီးမ်ားအေပၚ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တို႔၏ ျပဳမူပံုျဖစ္သည္။ ဒ႑ာရီဇာတ္လမ္းမ်ားက ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တို႔သည္ ေမြးကင္းစကေလးငယ္ကို ေရထဲပစ္ခ်ၿပီး ျပန္ေပၚလာမွ သားသမီးအျဖစ္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သည္ဟုဆိုသည္။
ဆလံု (ေမာ္ကင္း) စကားကို ကြၽမ္းက်င္စြာ ေျပာဆုိတတ္ၿပီး သူတို႔ႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတူတကြေနထိုင္လာ သူမ်ားကေတာ့ ထိုအခ်က္ကို ျငင္းဆုိၾကသည္။
‘‘ၾကားဖူးၾကေတာ့ လာတဲ့လူတိုင္း အၿမဲတမ္းေမးတယ္။ ကြၽန္မလည္း သူတို႔ (ဆလံု-ေမာ္ကင္း)ေတြကို ေမးၾကည့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ မဟုတ္ဘူး’’ဟု ဆရာမေနာ္ဖိုးေလကေျပာသည္။
ေနာက္ထပ္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဒ႑ာရီဇာတ္လမ္းတစ္ခုလည္းရွိေသးတယ္။ ထိုအရာက ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားသည္ ေရထဲတြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္အကူအညီမပါဘဲ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ေနႏိုင္သည္ဆုိသည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။
ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တို႔၏ ေရငုပ္စြမ္းအင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထင္ေၾကးေပးေျပာဆိုမႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ဖူးသူတစ္ေယာက္၏အဆိုအရ ဒ႑ာရီဇာတ္လမ္းမ်ားက ေျပာသေလာက္ေတာ့ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ဟုဆိုသည္။
‘‘အသက္ေအာင့္ၿပိဳင္ပဲြအတြက္ စမ္းၾကည့္ဖူးတယ္။ သံုးမိနစ္၊ သံုးမိနစ္ခဲြအစြမ္းကုန္ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေရငုပ္တာကေတာ့ ျမန္တယ္။ ေရအလံ ၂၀ ဆို ျဗဳန္းခနဲငုပ္ၿပီး ျပန္တက္လာတယ္။ သာမန္လူေတြ မလုပ္ႏိုင္ဘူး’’ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ အနည္းငယ္အတြင္းက စမ္းသပ္ေလ့လာခဲ့သည့္ ဒံုးပုလဲေအာ္ (ဆလံုကုန္း)ေက်းရြာမွ ဦးေစာလယ္မူကေျပာသည္။
ပင္လယ္ႏွင့္ေရအေၾကာင္းတြင္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားက တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားဟု ေဒသခံမ်ားကဆုိသည္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ဆူနာမီေရလႈိင္းအႏၲရာယ္ က်ေရာက္ခ်ိန္တုန္းက မည္သည့္ေခတ္မီသတိေပးမႈမ်ားမွ်မရွိဘဲ ဆူနာမီအႏၲရာယ္ကို ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တို႔ မိနစ္ပိုင္းေစာကာသိရွိၿပီး ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားကေျပာသည္။
‘‘အဲဒီတုန္းက ေရအေရာင္ေျပာင္းလာေတာ့ သူတို႔ဘာသာနဲ႔ ေအာ္ၾကဟစ္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ အားလံုး ေတာင္ေပၚတက္ေျပးၾကတယ္။ ေနာက္ခဏေနေတာ့ ေ၀ါေ၀ါနဲ႔ ဆူနာမီလႈိင္းေတြ ေရာက္လာတာပဲ’’ဟု ဒံုးပုလဲေအာ္ေက်းရြာသားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယခင္က ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တို႔က သူတို႔၏အိမ္ျဖစ္သည့္ ေလွမ်ားကို စိတ္ႀကိဳက္သစ္ပင္မ်ား ေရြးခ်ယ္ခုတ္လွဲကာ ကိုယ္တိုင္ထြင္းယူၾကသည္။
‘‘သစ္တံုးယူလာတယ္။ အိမ္မွာထားေသးတယ္။ တစ္ညအိပ္တယ္။ အိပ္မက္မေကာင္းရင္ ဒီသစ္တုံးကို ဘာမွမလုပ္ဘူး’’ဟု ဆလံု(ေမာ္ကင္း)တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယခုေတာ့ သစ္ထြင္းေလွမ်ားမွာ ရွားပါးသြားၿပီး သာမန္ေလွမ်ားကဲ့သုိ႔ ပ်ဥ္ခ်ပ္ေလွမ်ားျဖင့္သာ သြားလာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ ဆလံု(ေမာ္ကင္း)မ်ားက ေခတ္မီစက္တပ္ေလွမ်ားျဖင့္ ခရီးသြားၾကၿပီျဖစ္သည္။

ဆလံုတုိင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ား/ဓာတ္ပုံ−ထြန္းခုိင္
ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ား၏ ဓေလ့ကို အႀကီးအက်ယ္ေျပာင္းလဲေစသည့္အထဲတြင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္းတဲြမ်ားကလည္း အဓိကက်ခဲ့သည္။ အာရွအေရွ႕ဖ်ားမွ ကိုရီးယားတို႔၏ ေကေပါ့ပ္ယဥ္ေက်းမႈသည္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း) မ်ားအေပၚတြင္လည္း သက္ေရာက္မႈရွိခဲ့သည္။ ဆလံု (ေမာ္ကင္း) အခ်ိဳ႕သည္ ကိုရီးယားႏွင့္ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ား၏ အမာခံပရိသတ္မ်ား ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
ယခင္က မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕သာ အ၀တ္အစားဆင္ယင္သည့္ဓေလ့ကို ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တို႔ စြန္႔လႊတ္လိုက္ၾကသည္။
‘‘ဗီဒီယိုၾကည့္ၿပီး သူတို႔ အတုယူၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အ၀တ္အစားအတြက္ ပိုက္ဆံေတာ္ေတာ္သံုးလာတယ္’’ဟု ဆလံုကုန္းမွ အသက္(၄၅)ႏွစ္အရြယ္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
သူတို႔သည္ အရာအားလံုးေတာ့ အျပစ္ကင္းစင္ၾကသည္မဟုတ္။ ဆလံု (ေမာ္ကင္း) အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ မူးယစ္ေဆး၀ါး၊ အရက္ႏွင့္ ဖဲကစားျခင္းကို ခံုမင္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
ထိုအခ်က္က စီးပြားေရးမုဆိုးမ်ား၏ အသံုးခ်ခံဘ၀အျဖစ္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ား မၾကာခဏ က်ေရာက္ေနသည့္ အခ်က္လည္း ျဖစ္သည္။
အရက္ႏွင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စဲြစဲြၿမဲၿမဲသံုးစဲြသည့္ ဓေလ့ဆိုးေၾကာင့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း) အမ်ိဳးသားအမ်ားအျပားမွာ သက္တမ္းေစ့ေနထိုင္ႏိုင္ျခင္းမရွိဘဲ ျမန္ျမန္ေစာေစာပင္ ကြယ္လြန္သည္က မ်ားသည္။
ဆလံု (ေမာ္ကင္း) တစ္ဦး ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ အသုဘအခမ္းအနား က်င္းပသည့္ ပံုစံသည္လည္း လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာကတည္းက စတင္ၿပီး သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့သည္။ အသက္ရွင္သန္စဥ္ အမိန္႔ေပးေစခိုင္းမႈမ်ား၊ တင္းက်ပ္ေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို မႏွစ္ၿမိဳ႕သည့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားက ေသဆံုးလွ်င္လည္း ေျမျမႇဳပ္သၿဂႋဳဟ္ျခင္းကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾက။
လူမ်ိဳးစုအႏြယ္၀င္တစ္ဦးေသဆံုးလွ်င္ က်န္ရွိသည့္ ႐ုပ္အေလာင္းကို အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္အတူ ကြၽန္းစုေပၚတြင္ စင္ထိုးကာထားခဲ့ၾကၿပီး အေလာင္းထားရွိရာေနရာမွ အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ ထြက္ခြာသြားခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္မ်ားမွ စတင္ၿပီး ယင္းဓေလ့ကို စြန္႔လႊတ္ကာ ေျမျမႇဳပ္သည့္အေလ့အက်င့္ က်င့္သံုးလာခဲ့ၾကသည္။
ေျပာင္းလဲလာသည့္ ဓေလ့စ႐ိုက္မ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြေနၾကသည့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားရွိသလို လူမ်ိဳးစုအမွတ္သေကၤတမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သည္ကို စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့သြားၾကသည့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားလည္း ရွိၾကသည္။
ထိုသူမ်ားက လူသူႏွင့္ေ၀းရာသို႔ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ၾကၿပီး သူတို႔၏ ေရွးလူမႈအဖဲြ႕အစည္းမ်ားပံုစံအတိုင္း ေနထိုင္ၾကဆဲျဖစ္သည္။
ထိုအခ်က္က အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းႏိုင္ငံအတြက္ အခြင့္အေရး ဖန္တီးေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေဒသခံမ်ား၏အဆိုအရ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ားကို အကူအညီေပးရာတြင္ ျမန္မာအစိုးရထက္ ထိုင္းအစိုးရက ပိုမိုစိတ္အားထက္သန္သည္ဟု ဆုိသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ား သီးသန္႔ေနထိုင္ရန္ ကြၽန္းစုမ်ား စီစဥ္ေပးထားၿပီး သူတို႔၏လူေနမႈဘ၀ကို ကမၻာလွည့္မ်ားအား ျပသကာ ႏိုင္ငံျခား၀င္ေငြ ရွာေဖြေနၿပီျဖစ္သည္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးတင္စိုး၏ အဆိုအရ ၁၉၁၁ စာရင္းအရ ျမန္မာ့ေရျပင္တြင္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း) ၅၀၀၀ ခန္႔ရွိရာမွ ယခုေနာက္ဆံုး ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေကာက္ယူေသာစာရင္းအရ ၃၄၀၀ ခန္႔သာ ရွိေတာ့သည္ဟု ဆုိသည္။

အေရအတြက္မွာ တိုးမလာဘဲ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့က်သြားသလိုျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္း ဆလံု (ေမာ္ကင္း)တို႔၏ လူေနမႈဘ၀ အႀကီးအက်ယ္ေျပာင္းလဲလာခဲ့ၾကသည္။ ႏိုင္ငံျခားေဘာလံုးအသင္းမ်ားႏွင့္ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတဲြမ်ားကို အားေပးၾကသည့္ ဆလံု (ေမာ္ကင္း)မ်ား ရွိလာသကဲ့သို႔ မိ႐ိုးဖလာေနထိုင္မႈကို ဆုပ္ကိုင္ထားလိုၾကသူမ်ားလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။
Credit-7daydaily
#ဂမုန္းပန္း မီဒီယာဂရု
No comments:
Post a Comment